PYJAMANS VARA ELLER ICKE VARA



Pyjamas är för barn och älrde. I ungdomens år har man inte pyjamas.. Man ska vara sexi och befriad i sängen. Men. Hur gör man de där dagarna när man inte ids ta på sig kläder, eller vill gå runt i underkläder? PYJAMAS OFC?

Pyjamas är mysig. Finns olika slags pyjamaser. Shorts och t-shirt. Skjorta. Byxor. Nattlinnen.

Om jag ska lägga ut mina egna vanor då det gäller pyjamas så
  • Så länge sängen är varm, då behöver man ingen pyjamas. Då skall den icket finnas. Det är ju skönare att sova utan!
  • Är det så kallt som det kan vara i sängen på vintern så måste man ha pyjamas för att överleva! (om man inte har en anställd som värmer upp sängen åt en)
  • Har man ingen pyjamas som man kan dra på under vissa tillfällen så kan pinsama möten uppstå

Hade tänkt att berätta om ett tillfälle då jag önskar att jag tagit på mig en pyjamas.

Tid: cirka 23:00
Location: Norrbyskär
Årstid: Sommar
Mission: Borsta tänderna och kissa

Kläder: Trosor och röd spets BH

Bakgrund: Konfirmationsläger på Norrbyskär. Ungarna har just nattats och trötta ledare är påväg till sängen. Det finns inga toaletter i lägenheterna, utan i ett litet hus utanför. Detta år fanns det en prästkanditdat med på lägret som vi inte hade mycker för. Inget för. Vi hatade honom.

Historia: Jag och Jessika går ut till toaletterna. Hade i princip glömt att gå på toa och hade redan slängt av mig i princip allt jag hade på mig. Tanken som for i huvudet "jag är kissnödig, jag måste borsta tänderna, jag orkar fan inte ta på mig några kläder, vad kan hända, hur stor är chansen att någon jag inte vill kommer att se mig?" Så går ut till det här lilla huset för att gå på toa och borsta tänderna. Allt går finnemang! Ända till jag ser kandidaten komma ut från sin lägenhet med en vattenkanna.. FAAAN.. Jag kan omöjligt smita eller gömma mig. Så jag står kvar i godan ro och borstar tänderna som om det regnar. Så fort som möjligt spottar jag och säger hejdå och springer iväg.

Efterspelet av detta blev att jag berättade för resterande ledare om vad som hänt på toaletten, och Jessika började skämta iväg det som att jag hade haft en trevlig stund på toan med denne man. Senare samma vecka när jag var på toan kom även en av de manliga ledarna ut endast iför kallingar och bröderna Lejonhjärta frisyr för att driva med mig. Dock kom jag på honom och han vände lika fort som han kom.


Okej. Dessa pinsamheter kanske inte kan ske hemma. Utan mer på offentliga plater.
Så om man vill ha en riktigt bra historia så strunta i pyjamasen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0