ENGELSKA SOM INTERNATIONELLT SPRÅK?


Jag ska skriva en argumentativ text om varför Engelskan bör vara ett internationellt språk. Jag bör hitta bra anledningar och de ska ha källor också. Det finns ju ändå många bra alternativ varför det bör vara ett internationellt språk. Men det är ju vad JAG tycker.


I en vild MSN-chatt då jag diskuterar att den mesta studielitteraturen på Univeritet/högskole nivå är på engelska:

Jaa!.. men det är ju för att de ska vara internationella
Man borde kunna skriva " om man lix ska tvingas lära sig det där jävla språket,, för att man annars inte kommer kunna lära sig något.. .. Man är ju typ tappad om man inte kan engelska typ
Det är väl lika bra att alla pratar samma språk då.. För vi är ju så kåta på varandra.. Altså.. Vi vill ju inte vara i våra hemländer och studera.. NEE vi ska ut ivärlden och knulla med alla andra. DÄRFÖR måste man skriva böcker på ett internationellt språk."


Om du någon gång googlat för att hitta någon som har ett bra argument varför alla bör tala engelska så kan du ju alltid sno detta!

Bara för att ha en låt för denna dag så säger jag denna Speak English Or Die.. Den är inte bra, den har ett dumt budskap. Men det går under samma titel som vår uppgift! YAHOO! ;D

PORRFIKITOOOO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0