SARKOIDOS


Min mormor ligger på sjukhus efter en tids sjukdom.. Det har visat sig att hon lider av något som heter Sarkoidos. Min mamma läste på om sjukdomen.. Och dra mig baklänges så passar det in på det jag fick i våras innan studenten:

"Vid akut sarkoidos kan patienten ofta ange nästan på dagen när hon/han insjuknade. Inte sällan förekommer då ganska hög feber och kvinnor brukar få blåröda, ömmande fläckar på framför allt underbenen, så kallad knölros eller erythema nodosum. Hos män är det vanligare att det uppträder en svullnad kring fotlederna, men såväl kvinnor som män kan få både fotledssvullnad och knölros. Denna typ av förändringar bör föranleda lungröntgen och då ses ofta förstorade lymfkörtlar kring luftrören. Tillståndet brukar kallas för Löfgrens syndrom. Allmän sjukdomskänsla föreligger och det kan vara svårt att gå
p g a svullnad och värk i lederna.  Löfgrens syndrom brukar klinga av efter några veckor till månader och sedan ytterst sällan återkomma." källa

√ Hög feber
√ Knölros (erythema nodosum)
√ Förstorade lymfkörtlar
√ Svårt att gå
√ Vi har tom samma namn..
CHECK CHECK CHHEEEEECKKK

Faktum är att de skickade mig på lungrötgen, men den visade tydligen inget.. Dock så såg de inget på mormor förns de tog nån specrötgen på henne.. SÅÅ..
WELL WELL WELL.. Det braiga med det är väl att det läker ut av sig själv.


Det jag arbetar med nu är min högra lilltåssing som fått sig en smäll.. Vaknade imorse av smärta. SNÄLLA.. Bli bra till söndag... Min vanliga tur..
Dessutom ber jag till gudarna om att min mens ska komma.. Jag vill inte vara en haltande mensande fulunge den enda veckan jag verkligen inte vill det!
Fly Away - Lenny Kravitz

Kommentarer
Postat av: frisén

hahah vaaaaa seriöst :O kallas det löfgrens syndrom? vad ii... vad är oddsen.. läskigt ändå :O

2010-09-28 @ 18:25:41
URL: http://frissie.blogg.se/
Postat av: Mimms

Haha.. jaa! det var skumt som faan!

2010-09-29 @ 17:24:50
URL: http://orslogt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0