IN THE TONE:



Första gången jag hörde och såg RHCP på tvn var när de släppte Californication och på ett sätt gjorde comback med Frusicante på gitarr. Det jag kommer ihåg från tv-programmet Jupiter är främst musikvideon till Otherside; men också Metallica med Nothing Else Matters som vann vecka efter vecka

 

Min lillasyster fick Californication och vi började lyssnade och älskade främst Purple Stain. En dag så repades skivan och den föll i glömska.

Tre år senare tipsar en vän om att jag ska lyssna på Can't Stop som fanns på RHCPs nya album By The Way. Jag var 11 år och blev förälskad.

 

 

Californication åkte fram igen och jag grävde djupare och laddade hem i princip allt jag kunde hitta. Förälskelsen övergick sakta till en djupare kärlek efter jag hört deras äldre album och läste Kiedis självbiografi.

 

Mitt absoluta favorit album är Blood Sugar Sex Magic. Det är även på det albumet där man hittar låten som jag gillar minst The Greeting Song.

Jag ser fram emot vad killarna kan ha i görningen. De har lagt hattarna lite på hyllan efter Stadium Arcadium. De har fått en ny gitarrist och lite annat smått. Hoppas dock att de hitta på något snart, vill gärna se dem komma till Sverige snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0